Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

Vi ska skaffa hund!

Category: Övrigt/humor

Jag har velat ha hund sedan jag var liten men jag fick aldrig en pågrund av att mina föräldrar inte ville ha husdjur, jag fick nöja mig med guldfiskar istället hahaha!!! Vilket är otroligt tråkigt i jämförelse med en hund. Anledningen till att jag inte köpte hund efter att jag flyttat hemifrån var pågrund av ansvaret och kraven som kommer med, jag kände mig helt enkelt inte redo att skaffa en hund då. Men nu har jag varit redo i 2 år och vet att det är dags. Man vill ju att ens husdjur ska ha världens bästa liv och vara lycklig, jag har sett flera hundar som har ägare som bara skiter i dem och aldrig umgås med sina husdjur och det är så himla sorgligt, skaffa inte hund om du inte är villig att ge den ett bra liv och ta hand om den.
 
Men tillbaks till ämnet, jag ville alltid ha en beige labrador men efter att ha tittat på olika raser så har jag och min sambo blivit helt förälskade i rasen Shar pei. Gud vilken gullig  hund man vill ju bara gosa ihjäl den haha! Vi har läst på mycket om denna rasen och den passar oss väldigt bra så vi tror att det blir om cirka 3 månader. Vi ska döpa honom till Bro på engelska om han blir en riktig bror hahaah eller Ragnar vi får se vad han passar att heta. 

Comments


Comment here: