Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

It's a boy

Category: Mode & Inspiration

Våra kära vänner ska få en son snart, så jag har kikat på lite barnkläder som vi ska köpa som present. Så säg inte grattis till mig för det är inte jag som är gravid haha! Detta kommer från Zara och H&M. Sen vill jag köpa något praktiskt med, men gud vad söta kläder, speciellt det första setet med orangebeiga byxorna! Man blir ju nästan sugen på att skaffa barn själv för att köpa kläder haha jag skojar!

Haloumi sallad

Category: Mat & Dryck

Med quinoa paprika och gräslök, väldigt gott!

Lyx frukost

Category: Mat & Dryck

Risgrynsgröt, en god smörgås och färskpressad apelsinjuice. Jag blev bara så himla sugen på risgrynsgröt imorse, jag har aldrig ens tyckt att det är gott men nu tycker jag det helt plötsligt. 

Pizza delivery

Category: Mat & Dryck

Bakar bröd!

Category: Övrigt/humor

Vad gör ni på alla hjärtans dag? Vi bakar bröd hahaah!!! 

Idag var jag lite söt

Category: Mat & Dryck

Som gjorde våfflor till min sambo som fick frukost på sängen, då det är alla hjärtans dag och man vill vara lite extra romantisk ;)! Vad är planerna för idag? Det är väldigt fint väder ute idag, soligt och fint. Så vi tänkte ta en promenad i solen till att börja med och kanske ta en liten picknick någonstans i närheten. På kvällen har vi inte bestämt vad vi ska göra än, vi får se helt enkelt!

Dagens shopping

Category: Inredning & Design

Snygga underkläder

Category: Mode & Inspiration

Cupcakes

Category: Mat & Dryck

Jag gjorde kladdkakemuffins och citron muffins igår, egentligen ville jag göra cupcakes men det gick lite snett, så jag får försöka igen imorgon. Jag vill att dem ska bli jättefina för att jag vill ge dem till min kompis som jag ska träffa på söndag, det var ett bra tag sen vi sågs och jag tycker att det skulle vara trevligt att ta med mig egengjorda bakelser. Det är inte lika personligt när man bara går och köper färdiga. Önska mig lycka till, jag lär behöva det!
Bild lånad: http://www.glorioustreats.com/2010/04/recipe-perfectly-chocolate-cupcakes.html

Fina koppar

Category: Inredning & Design

Dem här kopparna är jättefina och moderna, funkar perfekt som en present för en kaffeälskare!

Present till min vän

Category: Inredning & Design

Här är lite tips på vad man kan köpa för present till sin vän. Själv så ska jag köpa morgonrocken, dem mysiga tofflorna eller vad man ska kalla dem och något hållbart som inte går sönder lätt eftersom jag ska skicka det från Grekland. Dekoration till hemmet är också en väldigt bra present tycker jag, speciellt om personen nyligen flyttat hemifrån. Jag kommer göra ett kollage med lite fina saker man kan köpa som present till hemmet. Alltså jag älskar att köpa presenter, det är så himla roligt!

Inspiration

Category: Inredning & Design

Frukost med grannarna

Category: Övrigt/humor

Tidigt på morgonkvisten...