Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

Now; Karaoke

Category: Övrigt/humor

Jag satt och lyssnade på Christina Aguileras gamla 90tals låtar på youtube när jag video efter video hamnade på andra okända låtar och hittade den hära låten som jag inte visste vilken det var fram tills refrengen kom då jag kände igen den och började sjunga och tydligen kunde texten till...haha så himla skumt att hjärnan kommer ihåg låtar som man inte ens själv visste att man kunde!

Havregryns Bars

Category: Mat & Dryck

Ingredienser

1 dl grovhackade cashewnötter osaltade
1 dl pumpakärnor
3 äggvitor
2 dl havregryn
3 msk honung
1 krm salt
1 dl russin
1 dl hackade torkade tranbär
 

Gör så här

Sätt ugnen på 125°C.

Grovhacka cashewnötterna och rosta dom sedan tillsammans med pumpakärnorna i en torr och het stekpanna ett par minuter tills de får lite färg. Låt dom sedan svalna.

Blanda äggvitor, havregryn, russin, tranbär, honung och salt i en separat bunke.
Tillsätt sedan cashewnötterna och pumpakärnorna. Rör om ordentligt.

Lägg bakplåtspapper på en plåt och platta till med en sked (så kompakt som möjligt) och ställ sedan i mitten av ugnen ca 30 minuter. Ta ut och skär dom sedan i bitar. De kan förvaras i kylskåpet

Parmiddag för fyra

Category: Mat & Dryck

Såhär såg det ut under julen!

Category: Inredning & Design

Kom på att jag glömt visa hur vårt hus blev samt julgranen som jag köpte!! Snacka om att jag är sen men jag åkte på semester och glömde helt enkelt bort :P 

Fixade naglarna i Serbien

Category: Skönhet & Smink

Glömde visa mina naglar som jag gjorde i Serbien för bara 100 kr billigt va?? Det var första gången i mitt liv som jag byggt på naglarna på riktigt och sen gjorde jag även en ansiktsbehandling, eller en sån behandling som dem rensar ansiktet från porer oh fy helvete vad ont det gjorde, kommer aldrig göra om det igen.
 
Nu har jag massa ärenden att ta itu med, fixa nytt bankkonto, skriva in mig på körskola, fixa internet till huset, vi har problem med internet, det har gått snart 5 månader och vi har fortfarande inte fått eget internet, vi lånar grannens, vilken tur att dem är så snälla annars vet jag inte vad vi skulle gjort. Fixa nytt simkort ska vi också, min sambo har tappat bort sin telefon som han köpte nyligen.. Jag vet inte varför jag aldrig tagit tag i körkortet, jag behövde helt enkelt inte det fram tills nu, när jag var yngre sa jag alltid att när jag fyller 18 så ska jag ta körkort med en gång men så blev det aldrig, det kändes onödigt att ta körkort i förtid när jag ändå inte hade tänkt köpa bil direkt. Men nu när jag ska ta körkort kommer jag låna min sambos bil tills jag köper en egen vilket inte blir inom snar framtid. 

French music

Category: Övrigt/humor


Otroligt bra fransk låt!! Höj volymen och börja träna!! Själv tränar jag inte, jag städar HAHA ;D

Semester i Serbien

Category: Resor & Utflykter

Här är alla mina bilder från kameran och suddiga mobilbilder, det fanns inte så mycket att fota i Serbien och egentligen tycker jag inte om att ta bilder, som ni ser så har jag gått och blivit blond, kände att det var dags för en förändring! Min pojkväns väns flickvän är serb och bor i Serbien och hennes vän sminkade oss på nyår (Serbisk nyår) Dem firar två gånger om året, och sen åkte vi till frisören och fixade håret för typ 50 kr...ingenting! 
 
Men billigt är det i Serbien, maten är typ gratis! Sen gjorde vi ansiktsbehandlingar, fixade naglarna, åkte på spa och fick massage, shoppade som fan,köpte 7 par klackar haha! Vi stannade i 10 dagar och bilade ner, vi passerade även Fyrom makedonien. Maten i serbien är väldigt god, köttet är mycket godare än i andra länder, det är liksom riktigt kött inte massa konserveringsmedel och skit! Sen lärde jag mig 3 serbiska låtar utantill :D Ah juste, påtal om serbisk musik, jag gick på en klubb som hade livemusik och 80% av musiken var grekiska låtar som dem gjort om till serbisk och det var ju lite av en besvikelse eftersom jag ville höra äkta serbisk musik och inte massa cover men dem låtarna som inte var grekiska som jag tyckte mycket om var följande: Andreana Cekic - Kraljica u zlatu, Sasa Matic - Lagala je grade, Dara Bubamara - Ja necu da ga vidim, Seka aleksic - crno i zlatno / boli stara ljubav. 

Apartment in Serbia

Category: Inredning & Design

Här bodde vi när vi var i Serbien, fint oh fräsht var det och mitt i stan!

Betala mer för kvalité är ibland billigare

Category: Inredning & Design

Här är lite ljus som jag vill köpa från Ikea, turkos och vitt är så himla snyggt tillsammans, jag ska köpa nya vinglas för dem jag köpte var så himla dålig kvalité jag försökte vara lite ekonomisk för engångsskull och köpte dem billigaste vinglasen men det slutade med att jag köpte nytt varje gång det gick sönder och nu ger jag upp och köper Ivrig istället för svalka. Det blev alltså dyrare i längden Sen ska jag köpa lådor till garderoben och en hylla till badrummet, lite smått och gott som slutar med att plånboken är tom efter ett besök på ikea! 
 
Jag älskar dekoration, jag tröttnar jätte snabbt och dekorerar om och om heeela tiden, är det någon som är som jag eller har jag för mycket fritid?
Lita på mig, köp inte dessa vinglasen, dem är löjligt känsliga det är bättre att betala mer och slippa massa glassplitter hela tiden.

Min fläskpannkaka blev bröd hahaha!

Category: Övrigt/humor

Som rubriken lyder, jag skulle göra fläskpannkaka för andra gången i mitt liv och eftersom jag misslyckades första gången så tänkte jag prova med ett nytt recept men min fläskpannkaka blev inte pannkaka utan bröd!

Jag blev så besviken, det var sista mjöl- och mjölken liksom som gick åt skogen, och den blev exakt likadan som den första fläskpannkakan jag försökte göra. Jag fattade ingenting tills jag efteråt läste igenom receptet igen och upptäckte mitt fel, jag hade dubbelt så mycket mjöl i, det stod 6 dl mjölk och det blandade jag ihop med mjölet det var därför det blev bröd, så nu sitter vi här och äter mitt fläskpannkaksbröd HAHA!

Men ätbart är det faktiskt. Det konstiga är bara att jag 2/2 har hällt i för mycket mjöl, är jag efterbliven eller? Och det roliga var också att jag trodde att det var första receptet det var fel på! Men det är värt ett tredjeförsök för tredje gången gillt som man säger, hade varit bra nog ironiskt om jag gjorde samma fel igen hahaha, vet inte om jag vågar berätta det isåfall.