Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

To act and speak formal tips for myself

Category: Mode & Inspiration

Nu är det såhär att jag håller på att bli mäklare och innan jag börjar på mitt nya jobb så vill jag vara så förberedd som möjligt på alla olika plan, så att det inte blir för stressigt senare. Jag måste ändra stil, attityd, talesförmåga och köpa nya kläder.
 
Det är viktigt att se professionell ut, och det genom utseende och kläder, sättet man talar på, positiv och glad, hjälpsam och inte verka barnslig och omogen. Inte prata för mycket men inte heller vara tyst och blyg. Hantera svåra situationer utan att bli frustrerad och arg eller lyckas bli provocerad av otrevliga kunder. Stay calm and breath in, breath out.
 
Nya kläder och skor, jag kan inte använda mina egna kläder jag just nu har i garderoben, det skriker 23åring om dem, bort med skinnjackor, converse, tshirts och flickiga klänningar, nu är det dags för kappor, skjortor, kavajer, kostymbyxor och klänningar från Zara för 600 spänn styck!!! Det är dags att köpa dem där skorna som jag retat i evigheter, det ska vara bekvämt och stilrent från och med nu!
 
Inte för mycket smink, se naturlig ut. Läppstift i neutrala färger, lugn eyeliner inte amy winehouse, diskreta smycken. Seriös mailadress och inte [email protected] liksom haha!! Ett nytt mobilnummer för endast jobb och öppna ett nytt bankkonto! Ja det var lite av mina tips till mig själv och till den som vill ta del av dem. 

Comments


Comment here: