Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

VI TOG EN LITEN SEMESTER

Category: Resor & Utflykter

Vi hade lite tråkigt häromdagen så vi tog oss en weekend till Halkidiki, åkte bil dit checka in på första bästa hotell och det var himla fräscht måste jag säga. Vi promenerade runt åt ute och gick ut på kvällen och festade, jag köpte även jätte snygga swarovski öronhängen och ett halsband, visar det imorgon. Vi åt tortelini a lá 4 cheeses på något ställe som min kille hade käkat på för länge sen och som han rekommenderade, men som vanligt så förändras allt det var tydligen inte lika gott längre så han åt ingenting jag åt typ upp allt!  Vi gick runt i affärer och gud vad roligt det var när min kille provade hattar jag höll på att dö av garv.  På kvällen satte vi oss på en taverna och jag beställde fisksoppa och den var väldigt god men för övrigt så var alla matställen dåliga inget var jättegott antingen äckligt eller lagom, ja förutom fisksoppan. Här är ett exempel från första dagen:
 
Första dagen så köpte vi varsin färdig baguette och jag käkade och käkade tills jag närmade mig hälften och fick en ur äcklig smak i munnen, jag gjorde den sjukaste grimasen ever, alltså jag förstod inte om jag inbillade mig smaken eller inte men jag slutade äta och la den åt sidan sen åt min kille också den och efter en stund så reagerar han exakt likadant om inte värre,det var det äckligaste jag någonsin smakat på, helt obeskrivligt alltså det måste varit en RIKTIGT gammal salami! ahahhaah det fanns fetaost i också så man märkte inte salamin direkt!!

Comments


Comment here: