Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

FÖRE & EFTER

Category: Inredning & Design

Jag hade så himla bråttom i förrigår att jag varken hann dekorera, bädda eller fixa rummet och ta bra bilder. Vi hade bestämt att vi skulle flytta till mitt sommarhus och när jag väl flyttade ut våra saker och vissa möbler så såg jag hur hemskt vårt rum var, katastrofalt, smutsiga väggar med märken på, sprucken vägg osv. Grejen är den att min mamma kommer till Grekland och ska bo i detta rummet om en vecka och jag tyckte synd om henne för det var H-E-M-S-K-T inte ens bilderna kan beskriva hur fult rummet var, jag skäms över att lägga upp bilder på andra väggen :P Så jag fick för mig att vi skulle måla om rummet, taket och väggarna.
 
8 timmar innan vi åkte så började vi spackla och måla och det var jätte jobbigt och man såg verkligen skillnaden på takfärgen, vi trodde att vi hade vitt tak men det hade blivit gult tydligen haha!! Nu till den roliga biten, när vi började måla väggen så tyckte jag inte att färgen stämde överens med vad jag hade valt i affären och bad min kille sluta måla men det tyckte han var en dålig idé och ju mer vi målade desto mer ångest började jag få. När ena väggen var nästan helt målad så brast jag ut i gråt, arg, besviken och missnöjd som tusan, färgen var inte ljusbeige den var mörkgrå. Jag kommer ihåg att jag kände grov ånger och att den gamla väggen till och med var bättre. Jag kände att jag förstör huset, för mitt förra rum jag målade om blev inte alls färgen jag tänkt mig heller.
 
Efter ett tag började jag se att ju mer tiden gick desto ljusare blev det och tillslut så blev väggen skitsnygg faktiskt. Men ska jag vara helt ärlig så blev det ändå inte exakt den färgen jag valt men det viktigaste av allt är att den iallafall inte blev mörkgrå, ni förstår inte hur fult det var, det såg ut som en betongvägg som väntas målas. Nu vet jag att grå är en väldigt modern färg att måla väggen med, men det var ingen fin grå, utan det var den fula varianten. Helt enkelt ingen fifty shades of grey utan fifty shades of ugly.

Comments


Comment here: