Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

Panigiri at our house

Category: Resor & Utflykter

Efter stranden igår så hade vi lite pengar över så vi köpte olika grillspett och åkte hem och grillade på vår gård med mina föräldrar, min kille tog ned sin bärbara dator och satte på grekisk musik med högtalare och vi körde en "Panigriri" som det heter, grannarna blev nyfikna och kom förbi för att säga hej, jag antar att det luktade gott ;) Det var så himla roligt när jag såg en gubbe som är vår granne typ stå på tå på hans balkong för att försöka se vad vi gör xD 
 
Panigiri är när en kyrka eller högtid har "namnsdag" då firar man det och det brukar finnas en stor orkester som spelar grekisk musik och det äts grillspett och dricks Retsina för fullt och folk dansar folkdans! Oftast så finns det olika stånd där man kan köpa saker, eller majskolvar, donuts eller loukoumades.
 
För några veckor sedan så gjorde vi egen pizza i vår stenugn men jag glömde ta bilder, vi gjorde två pizzor och två olika pastarätter som vi slängde in och det blev supergott, sen blev min mamma avundsjuk så hon gjorde också en pizza och bakade ett bröd. Ska jag vara helt ärlig så blev hennes pizza godare än vår!
 
Vårt sommarhus är ett trevåningshus där det finns en lägenhet på varje våning. Jag och min kille bor på tredje våningen den är bäst tycker jag för vi har en jacuzzi, luftkonditionering och bäst utsikt och jag ska ta bilder snart för att visa på bloggen!

Comments


Comment here: