Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

Peppa varandra!

Category: Övrigt/humor

Det här citatet är så himla sant och sanningen är, att har man negativa personer i sin omgivning så blir man påverkad. En sak jag inte tycker om är när någon säger till en att man svävar på moln och att man ska komma ner på jorden när man berättar om sina mål och planer i livet. Bara för att dem personerna inte har några mål i livet, orkar kämpa eller tror på sig själva så betyder inte det att vi inte kan. Sanningen är att alla kan, med rätt inställning och öppet sinne så kan man klara vad som helst. Man behöver framförallt viljan och tron på sig själv. 
 
Jag tycker det finns för mycket svartsjuka personer i allmänhet som inte har lärt sig att glädjas åt andras framgång, och jag talar absolut inte om mig själv jag pratar i allmänhet. Nu tar jag stora exempel men varför umgås inte rika med fattiga? Varför umgås alltid samma typ av människor med varandra? För att dem har mer gemensamt och samma syn på saker och ting. Jag tror att det måste vara riktigt jobbigt för en framgångsrik person att umgås med en trångsynt person som är negativ och försöker hitta fel i allt... och detsamma för den negativa personen som istället för att inspireras och se den framgångsrika personen som en förebild låter svartsjukan ta över vilket kommer leda till att dem här två personerna aldrig kommer kunna ha en vettig konversation då den ena parten vill den andra väl och peppa hen medan den andra bara försöker hitta fel i allt och agerar motstridigt för att "få ner den andre på jorden" = krossa drömmar och mål för att slippa känna sig misslyckade när den här personen lyckas.
 
Det här är mina personliga åsikter. Man vill inte trampa någon på tårna men sanningen är att det bara kan göra dig till en bättre människa, att vakna upp och inse att du bara går bakåt med en sådan inställning då det påverkar ditt vardagliga liv och kommer sluta upp i misär, det vill du väl inte? Ingen vill vara runt en negativ person, det är jobbigt. Sluta skyll ifrån dig och jaga din dröm eller lägg drömmen på hyllan och sluta grina. Ibland blir inte livet som man tänkt sig men det är aldrig försent allt är upp till dig. Självkännedom är viktigt, utan det, kan man inte förändra sig själv. Jag hoppas att någon blev inspirerad av mina tankar och åsikter och fick girl power boost.

Comments


Comment here: