Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

Att bli ung mamma

Category: Inredning & Design


Lite nya bilder från vardagsrummet, köpte en ny växt med. Här i Grekland är det fortfarande soligt men det är svalare än tidigare då vi har oktober månad nu. Vi badar inte i poolen längre. Jag har varit upptagen och tillochmed glömt bort bloggen om jag ska vara helt ärlig. Men jag ska komma tillbaka nu hade jag tänkt! 
 
Många vänner har fått barn och jag är otroligt glad för deras skull! Men påtal om det så pratade vi om det med mina vänner, att man blir lite påverkad när alla runt omkring sig får barn. Vissa känner sig oroliga som inte är i en relation ännu, andra för att dem inte känner sig redo och press att det snart "börjar bli dags". Och helt ärligt så tror jag att det är omöjligt att inte bli påverkad, sen är det en annan femma hur man tar det. Men mitt tips är att njuta av sina vänners bebisar så länge man kan, tills man själv verkligen är redo. Man kan bli mamma efter 35 år med, bara att det är svårare statistiskt. Jag ska inte kommentera vad jag tycker är rätt och fel när det kommer till att skaffa barn tidigt med sin pojkvän som man inte känt länge, men det är inte smart då man kanske inte känner sin partner fullt ut och kanske inte varit med om svåra stunder tillsammans.  
 
Till alla singlar där ute som känner sig oroliga, sluta vara orolig och njut av ditt liv för rätt som det är så kommer du träffa honom, det viktigaste är att du är dig själv och bekväm med dig själv för annars kanske du stöter bort en blivande pojkvän och glöm inte bort att le, ingen gillar surpuppor! 
 
Nu i efterhand kanske min rubrik misstolkades, ni kanske trodde att jag väntade barn? haha förlåt! 

Comments

  • Eleonora Saying:

    Bra skrivet, en annan sak är ju att man kommer ju antagligen vara tvungen att ha kvar kontakten med killen i flera år om man skaffar barn med honom så man ska va ganska säker på att han är den rätta annars kan det bli jobbigt senare :)

    Svar: Oh ja, det kan bli väldigt jobbigt speciellt om killen är en envis typ och inte samarbetsvillig, det är ju oftast också därför man gjort slut från första början, att man inte kommer överrens och bråkar hela tiden.
    classy.blo.gg

    2017-10-14 | 13:33:21
    Blogaddress: http://eleonoraadriana.wordpress.com

Comment here: