Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

När ska man börja pynta egentligen?

Category: Övrigt/humor

Jag bara längtar så himla mycket till julen, det ska bli så mysigt och det är så roligt att dekorera och fixa hemmet så att man får den där julstämningen. Men nu till frågan, när tycker ni att man kan börja pynta egentligen? Jag brukar börja rätt så tidigt, faktiskt redan i november för att sedan ha kvar det fram tills halva Januari. Är det fel? Jag vill liksom njuta av julen och tröttna på den tills jag ska ta bort julgranen och allt juligt.
 
Mitt problem förra julen var att jag inte hade Jul ljusstakar för att det inte finns här i Grekland, det kändes verkligen som att något fattades, sen hade jag inte svensk julmat heller, jag fick inte den där 100% julkänslan som jag får när jag är i Sverige, för mig är det inte jul om jag inte kör på svenskt sätt så iår ska jag till Ikea och köpa allt som har med julen att göra! Undrar om mina gäster kommer tycka om det svenska julbordet? Det ska bli potatisgratäng julskinka och hela köret nämligen. Nä mina vänner, om affärerna redan säljer julgrejer så börjar det närma sig, jag ska gå och handla på eftermiddagen ;)

Comments


Comment here: