Classy.blo.gg

Inspiration and class at my terms.

Jul Menyn iår

Category: Inredning & Design

Jag har det ganska stressigt och känner stor press på mig medtanke på att det är jag som ska planera och fixa hela julmiddagen och allt, jag ska ju servera svenskt julbord, sen är det min sambos familj som vi ska fira med. Tänk om dem inte tycker svensk mat är god?
 
Sen har det varit väldigt svårt att få tag på vissa grejer eftersom jag bor i Grekland, men jag gör så gott jag kan. På eftermiddagen ska jag åka och leta efter inlagd rödkål. Såhär ska min trevliga meny se ut iallafall:
Janssons frestelse
Köttbullar och prinskorvar
Ägghalvor med majonäs och dill
Snittar med olika fyllningar
Potatisgratäng
Rödbetssallad
Potatissallad
Julskinka
Skånsk senap
Inlagd sill i senapssås
Rökt lax med dill
Knäckebröd, vanligt bröd
Leverpastej, saltgurka
Ost och olika skinkor
Inlagd rödkål
Julmust, vin, glögg
Pepparkakor och lussebullar
 
Inte fattigt ellerhur? Ja nu förstår ni nog varför det blir lite stressigt för lilla mig. Bara önska mig lycka till, jag lär behöva det..!

Comments


Comment here: